15 de novembre de 2016

Recolzem les mobilitzacions del 17N #UniGratuita

Solidaritat amb les i els estudiants en lluita per una universitat a l’abast de tothom.

Companyes i companys,

Aquest dijous, 17 de novembre, la pràctica totalitat d’organitzacions estudiantils convoquen tot un seguit de mobilitzacions arreu de les universitats catalanes.

L’eix principal d’aquestes mobilitzacions és la necessitat d’un canvi radical en el plantejament de l’accés  a l’ensenyament universitari.  Als tres últims anys l’increment desenfrenat de les taxes,  afegit a l’amenaça del 3+2 ha fet retrocedir l’accés dels sectors populars a les universitats públiques de manera alarmant. Enfront d’aquesta política les organitzacions estudiantils plantegen la reivindicació de la universitat gratuïta i, amb caràcter immediat, el compliment de les resolucions del Parlament de Catalunya que marca la reducció d’un 30% dels preus actuals, així com la garantia que per les titulacions que finalment optin pel sistema 3+2 el preu de tots els cursos sigui el mateix que tenen ara els de grau.

Des de CCOO, com sindicat de classe i sociopolític no podem més que recolzar totes les reivindicacions que avancin en la igualtat d’accés a l’ensenyament superior sense cap discriminació per motius socials o econòmics. Però, a més a més, com sindicat representatiu de les treballadores i treballadors de les universitats estem i estarem en primera línia per a combatre les polítiques neoliberals que fan de les retallades pressupostàries, l’empitjorament de les condicions laborals i les barreres econòmiques pels estudiants els tres vèrtexs d’un triangle que acabarà malbaratant els èxits aconseguits pel sistema públic universitari català a les últimes dècades.

Per tot això fem una crida al conjunt de la comunitat universitària a participar en les diferents iniciatives de mobilització que es faran a les universitats públiques catalanes i molt especialment a assistir a la manifestació que tindrà lloc a les cinc de la tarda el mateix dia 17 a Plaça Universitat.

Defensem la universitat pública i de qualitat!

Salut i lluita,
CCOO Universitats