1 de març de 2017

Anem a la vaga educativa el 9 de març

Companyes i companys,
El mes de març s’inicia amb diferents mobilitzacions des de múltiples sectors educatius, començant per una vaga estudiantil en l'àmbit d’universitats el dijous 2. El proper 9 de març, el conjunt dels treballadors i treballadores de l’educació pública i de la concertada, de tot l’Estat, estem cridats a la Vaga.  Perquè després de 7 anys de retallades laborals i de contrareformes educatives (amb la LOMCE i la reforma de la LOU), hem d’obligar al Govern Central a fer marxa enrere.
Malgrat les expectatives, no hi ha hagut canvi polític per abandonar les polítiques d’austeritat extrema i d’atac als drets educatius. Només ho podrem aconseguir els i les treballadores unitàriament amb les famílies i l’alumnat. Només una demostració de força podrà fer que els grups parlamentaris que sustenten el Govern tremolin a l’hora de mantenir les retallades o de realitzar-ne de noves.
Perquè en set anys hem reduït el personal educatiu i d’administració dels centres educatius i de les universitats; s’ha reduït el nostre salari; s’ha incrementat la precarietat laboral per la limitació d’oferta d’ocupació pública; s’ha reduït el finançament per a suports educatius, recursos i formació; s’han incrementat les ràtios i la càrrega horària del professorat des de l’educació infantil a la universitària; se’ns castiga per emmalaltir; no es substitueix des del primer dia; s’empitjora el reconeixement de sexennis; s’han incrementat les taxes i matrícules mentre s’empitjoraven els requisits per accedir a les beques; es segrega a l’alumnat en itineraris per castigar al procedent de la classe treballadora;  es retalla la participació de la comunitat educativa en el govern dels centres... i un llarg etcètera.
De nosaltres depèn que aquesta situació continuï, o fins i tot que empitjori si les polítiques econòmiques continuen en la línia de l’austeritat extrema. Si hem de continuar retallant el dèficit, com s’indica des del govern neoliberal de la Unió Europea, o bé s’incrementen els ingressos per la via, per exemple, de combatre el frau fiscal, o bé ens retallaran 10.000 Milions d’Euros en Educació.
Ara és l’hora de defensar les nostres condicions laborals i el dret a l’educació del nostre alumnat. Indiquem quin ha de ser el camí als parlamentaris que sostenen aquest Govern. No els permetrem continuar el camí de les retallades. El 9 de març, us cridem a participar a la vaga i les diferents manifestacions convocades en la mesura de les vostres possibilitats. Us animem que llegiu i difoneu el díptic que, amb els motius i reivindicacions especifiques de les universitats, han realitzat des de de la Federación de Enseñanza de CCOO.